Autor / Wiadomość

Wywiad z CipSoftem

Liso
Mistrzuniu



Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Europy

PostWysłany: Śro 16:38, 30 Sie 2006     Temat postu: Wywiad z CipSoftem


Wywiad z CipSoftem!
Tibia. Gra, w którą grają tysiące ludzi z całego świata. Gra, która mimo, iż nie ma dźwięku, jej grafika nie zajmuje kilku płyt CD i nie wymaga najnowszych kart graficznych, przyciąga coraz to nowych graczy. A może to właśnie dzięki temu, że w kilka chwil można nauczyć się obsługiwać tą grę, przykuwa ona do komputera codziennie tysiące graczy.

Zadaliśmy jej autorom kilka pytań, na które odpowiedzi możecie przeczytać poniżej.. O wywiad ten staraliśmy się dwa miesiące. Teraz prezentujemy wam jego efekt.

tibia.pl: Dlaczego "Tibia"? W Grze jest wiele nazw kości (Tibia to znaczy piszczel). Żaden jednak z członków CipSoftu nie studiował medycyny, dlaczego więc gra nazywa się akurat Tibia?
CipSoft: Nazwa ta miała być raczej nazwą fantasy. Później jednak poznaliśmy, że jest to łacińskie [i angielskie również, przyp. redackcji] słowo związane z anatomią. Wówczas powstał pomysł na zrobienie z tego żartu i nadanie róznym miejscom nazw związanych z anatomią, jak Fibula (kość strzałkowa) czy Mt. Sternum (mostek).

tibia.pl: Ile czasu dziennie zwykle spędzacie pracując nad grą?
CipSoft: Ogólnie osoby pracujące w firmie pracują osiem godzin dziennie. Często jednak, jeśli jest taka potrzeba, pracujemy dużo więcej.

tibia.pl: Ilu ludzi obecnie pracuje nad grą.
CipSoft: Obecnie CipSoft zatrudnia 16 osób. Mamy 6 osób pracujących przy obsłudze klientów, 3 administratorów, 3 programistów, 1 grafika, 1 osobę pracującą nad zawartością gry, 1 menagera projektu i 1 asystenta.

tibia.pl: W grze pojawia się coraz więcej oszustów. Ludzie używają makr, multiklienta, grają w kilka osób jedną postacią. Co zespół CipSoftu zamierza z tym zrobić? Jest wielu Gamemasterów, jednak zwykle tylko kilku jest online mimo przeszło 40 światów. Czy są plany zwiększenia ilości aktywnych GMów?
CipSoft: Pracujemy obecnie nad dużymi ulepszeniami systemu nadzorowania przestrzegania zasad. Ulepszenia te będą wprowadzane do gry krok po kroku. W najbliższym czasie zamierzamy zająć się moderowaniem forów. Także więcej osób zostanie zatrudnionych do obsługi klientów, dzięki czemu łatwiej będzie ich zastać w grze. Oczywiście czasem również nowi pomocnicy będą wyznaczani. Ponadto mamy zamiar znacznie ułatwić pracę naszym ochotnikom pomagającym graczom, jak gamemasterom. Również wiele słabości gry i niedopracować zostanie usuniętych, by gracze po prostu nie mieli szansy na oszukiwanie.

tibia.pl: Czy zamierzacie postawić jakieś nowe rodzaje serwerów? Mamy obecnie serwery PvP, non-PvP oraz PvP-enforced. Czy będą jakieś nowe, jak na przykład serwer nastawione na odgrywanie postaci?
CipSoft: Obecnie nie planujemy żadnych nowych rodzajów serwerów, jednak nie wykluczamy, że takie się pojawią. Zastanawia nas, jak wyobrażacie sobie serwer RPG? To by musiało oznaczać, że jakoś gracze będą zmuszani do zachowywania się zgodnie z jakąś konwencją, co może być trudne do wymuszenia bądź kontroli. Z tego powodu nie zamierzamy robić akurat takiego rodzaju serwera.

tibia.pl: Czego możemy się spodziewać w kolejnym updacie? Oczywiście będą nowe przedmioty, potwory, miejsca polowań, czy jednak jakieś inne duże zmiany są już znane?
CipSoft: W kolejnym updacie skupimy się głównie nad nowymi terenami z nową scenerią. Proszę zrozumieć, że nie możemy zdradzić zbyt wiele już teraz, szczególnie, że ostatni update był zaledwie kilka tygodni temu.

tibia.pl: Czy są planowane jakieś nowe profesje? Na przykład mamy fist fighting, który obecnie służy wyłącznie do zabawy, więc może mnich? I czy są planowane jakieś nowe umiejętności?
CipSoft: Ani nowe profesje, ani nowe umiejętności prawdopodobnie nie pojawią się. Obie te zmiany znacznie zmieniły by obecną koncepcję gry i mogły by wyjść na niekorzyść obecnie grających postaci. Jednakże sam fist fighting może zostać nieco ulepszony w przyszłych updateach.

tibia.pl: Co z nowymi czarami? Wielu ludzi twierdzi, że obecnie druid nadaje się wyłącznie na UH-makera, więc może ta profesja powinna być jakoś wzmocniona?
CipSoft: Nowe czary z pewnością się pojawią. Nie stanie się to jeszcze w najbliższym updacie, jednak są w długoterminowych planach zmian w grze.

tibia.pl: Na każdym test serwerze jest bardzo, bardzo dużo graczy. Niektórzy proponowali, by stworzyć coś w rodzaju test serwera, na którym gracze z różnych serwerów mogli by się spotkać, walczyć, rozmawiać, porównywać...
CipSoft: Cóż, test serwery są stawiane głównie w celu sprawdzenia nowych funkcji. Oczywiście są popularne ze względu na to, iż gracze mogą tam się zmierzyć z potworami i innymi graczami bez ryzyka straty czegokolwiek. Jednakże test serwery są czymś wyjątkowym z tego właśnie powodu, że są aktywne tylko kilka dni lub tygodni w roku, więc prawdopodobnie "test serwer" nie był by tym samym, gdyby był aktywny przez cały rok. Ponadto jeden lub więcej stałych test serwerów oznaczały by znacznie więcej pracy i czasu, którego po prostu nie możemy zaoferować.

Z pozdrowieniami
Manja Herrmann (Manina)

------------

Nasze komentarze: Zastanawiamy się, jaka to może być nowa sceneria. Skoro mapy są rozszerzane na południu, w pobliżu pustyń, to może dżungla? No cóż, na razie można tylko zgadywać.
Jeśli zaś chodzi o serwer w konwencji RPG, to faktycznie tego typu serwer wymagał by sporej ilości osób pracujących nad tym. Wymagało by to, by w każdej chwili na serwerze było co najmniej kilka-kilkanaście osób dbających o niego, więc by całą dobę ktoś tego pilnował, wymagało by to kilkudziesięciu takich osób. Jednak według mnie wśród tych kilkudziesięciu tysięcy obecnych graczy z pewnością znalazło by się odpowiednia ilość odpowiednich osób.

A dla zainteresowanych oryginał wypowiedzi w języku angielskim:

tibia.pl: Why "Tibia"? There are many bone names in the game, but none of the CipSoft members AFAIK studied medicine, so why was the game named Tibia?
CipSoft: The name was rather made up as a fantasy name. Only later the Latin anatomic meaning of the word became known. Thenceforward it became a "running gag" to give also other areas anatomic names like Fibula and Mt. Sternum.

tibia.pl: How long does it CipSoft members usually take daily to work on Tibia?
CipSoft: In general all people of the company work eight hours a day. However, often we work more hours if Tibia is in need of us.

tibia.pl: How many people are currently working on the game?
CipSoft: Currently 16 people are working at CipSoft. We have 6 people working in Customer Support, 3 system administrators, 3 programmers, 1 graphic artist, 1 game content designer, 1 project manager and 1 team assistant.

tibia.pl: There are more and more cheaters in the game - people using macros, MC, multi-owners playing 24/7 - what is the CipSoft Team going to do
about this? There are many GMs, but usually there are 1-2 online for almost 40 worlds. Are there any plans to increase the number of active GMs?
CipSoft: We are working on a massive improvement of the whole rule enforcement system at the moment. Improvements will be introduced to the game step by step. The next topic we will take care of is the moderation of the boards. Also more people will be hired at Customer Support that will be present in the game more often. Of course at some time also new helpers will be appointed. Altogether we will do a lot to ease the work of our volunteer helpers like the gamemasters. Also game weaknesses will be removed in the course of time, so players have simply no chance to cheat anymore.

tibia.pl: Will there be any other server types? We have regular PvP, non-PvP and enforced-PvP, will there be anything else? For example RPG-enforced?
CipSoft: We do not have planned them yet, but of course it is possible that other server types are to come. It would be interesting to know how you magine a RPG server? That would mean to force people to play in a ertain manner which can hardly be enforced or controlled. Therefore we do not intend on setting up such a server.

tibia.pl: What can we expect in next updates? Of course there will be new items, new monsters, hunting areas, but anything, bigger than that is known already?
CipSoft: The next update will mainly focus on a new area with a new theme.Please understand that we cannot reveal too much about it now, especially since the last update has been released just a few weeks ago.

tibia.pl: Will there be a new profession someday? For example we have fist fighting that exists currently only for fun, so maybe a monk? Also, will there be new skills someday?
CipSoft: Neither new professions nor new skills are likely to be introduced. Both would massively interfere the current game concept and be rather a
disadvantage for already existing characters. However, fist fighting itself might get some improvement in a future update.

tibia.pl: What about new spells? Many people say druids are usable only as UH-makers, so maybe somehow this profession should be strengthen?
CipSoft: New spells will be added for sure. They will not be introduced on the next update, but at long term improvements in the magic system are planned.

tibia.pl: In every test server there are many, many players. Some people proposed to create something like test server, where players from different worlds could meet, fight, talk, compare...
CipSoft: Well, test servers are set up mainly to test new features. Surely, they are very popular among players mainly since they can challenge monsters and other players without the risk of actual loosing anything. However, test server is also special because it is online only a few weeks during the year, so probably a "test server" would not be that appealing anymore if it were online during the whole year. Also one or more permanent test servers would mean more effort that simply cannot be provided.

Kind regards,
Manja Herrmann (Manina)
Zobacz profil autora
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)


 


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach